torsdag den 24. november 2011

Hjemmelavede vaniliekranse

Hvad gør man når en kollega af sit hjertes godhed tilbyder at man kan låne hendes bil?.. Man går da hjem og bager vaniliekranse og pakker dem pænt ind så man kan aflevere dem senere ;-)

Opskrift til 2 plader kranse.

50g smuttede og finthakkede mandler (skal nærmest være mandelmel)
250g hvedemel
165g smør, stuetemperatur
2 æggeblommer
100 g sukker
1/2 dl fløde
Kornene fra en 1/2 stang vanilie.

Mel og smør røres sammen med en flad spartel i en røremaskine.
Derefter tilsættes sukker, mandler og vaniliekorn. Til sidst samles det med æggeblommer og fløde.
Lad dejen hvile lidt og put det så i en kraftig sprøjtepose med stjernetyl i enden eller brug en kagesprøjte hvis du har det.
Nu er du klar til at lave dine egne små hjemmelavede vaniliekranse

3 kommentarer:

  1. Hej Sabrina

    Smukke vaniljekranse :-)
    Jeg har givet dig en blog award (http://mademoiselle-black.blogspot.com/), som jeg håber, at du vil modtage.

    De bedste hilsner
    Mademoiselle Black

    SvarSlet
  2. Ingen jul uden vaniljekranse,
    Jeg har givet dig en blog award da jeg synes rigtig godt om din blog
    (http://densultnestuderende.blogspot.com/) og jeg håber virkelig at du vil modtage den= Mange hilsner Trine

    SvarSlet
  3. Tusind tak begge to, der kommer svar på tiltale i løbet af de næste par dage.
    Skønt at jeg allerede er blevet "opdaget" , troede kun det var venner, familie og bekendte der for alvor fulgte med. Er både stolt og beæret: -)

    SvarSlet