onsdag den 22. august 2012

2 års bryllupsdags menu d 7/8-12


På vores bryllupsdag her den 7. August lavede jeg lam i min elskede Rømer i skøn forening med abrikoser løg peberfrugter og tomat. Match made in heaven hvis du spørger mig, det blev supermørt og saftigt og kødet faldt næsten selv af benet. Benet gjorde i øvrigt også lykke hos min dejlige hundehvalp Chewie. Så god dag for os alle.
 


Opskrift lammekølle i rømer med abrikos
1200-1500 g lammekølle
4-5 fed hvidløg
et brev tørret rosmarin
2 peberfrugter
2 løg
300 g friske abrikoser
300-400 g friske tomater.
salt og peber

Tænd ovnen på 250 grader først  og så skal du have fyldt din lækre lammekølle med hvidløg og gnubbet den med rosmarin og salt.
Derefter  skærer du dine frugter og grøntsager i rustikke stykker mens rømeren står og opsamler vand i vasken. Put alle de gode sager i rømeren og krydder med salt og peber og rosmarin og put den i din nu 250 grader varme ovn i minimun 1½ time gerne 2 og voila lækkert lam i skøn sovs.
Vi spiste det som det var men hvis du nu må spise kartofler ville nye kartofler sikkert være skønne til :-)


Manden min var på arbejde den dag så det blev ikke til den helt store fejring lige der men søndagen før havde vi både været til brunch på cafe kyø som var lækkert og til middag på store Restrup herregård som var noget så skønt. Så vi troede at vi havde fejret dagen. Men svigermor og svigerfar sørgede for at vi igen skulle ud til brunch, denne gang med bobler på skønne cafe luna...Det gjorde vi så dagen efter altså d.8/8 og billederne herunder er selvfølgelig derfra og det ser da godt ud ik'.






Til dem af jer som er nysgerrige på det så prøvede jeg da lige min kjole her to år efter, hvorfor spørger du måske så? Svaret er enkelt fordi jeg kan passe den igen da jeg nu vejer lige godt 1½ kg mindre end jeg gjorde den dag vi blev gift.

1 kommentar: