torsdag den 23. august 2012

Hakket kalv på spyd med bacon og skøn hvidkålssalat med æbler

I denne uge var der et tillæg med i familie journalen, lettere liv med lavkarbo. ikke helt som diætisten foreskriver men dog trods alt PCO venligt, og der er altså 16 dejlige opskrifter som jeg kan bruge med mindre moderationer. Så opskriften her er kraftigt inspireret af deres få kål på kalven.

Opskriften sådan som jeg lavede den:
1000g hakket kalvekød 3-8%
1 tsk salt
1 tsk citronpeber
1 spsk tørret basilikum
1 stort rødløg
1 dl fløde 38%
1½ pakke bacon i skiver

Rør farsen med fløde, krydderier og løg form det til pølser og pak det ind i bacon og put spyddet igennem. Brun dem på alle sider og put dem i ovnen på 100 grader i 10-15 min.

Hvidkålssalat opskrift som jeg lavede den:
½ kålhoved
1 æble
3 spsk mayonaise
2 spsk fløde
1 spsk sød sennep
1 lime (saften)
½ tsk salt
peber

Snit kålen fint og skær æblerne i tynde bådetilsæt resten af ingredienserne og rør indtil det er godt blandet.Pynt evt med list græskarkerner.


Det skulle gå lidt tjept med maden i dag, tiden var simpelthen løbet fra mig. Sådan går det nogle gange når jeg er i nattevagt. Så jeg skyndte mig at få lavet et par spyd til manden så han kunne nå at spise inden træningen i aften hvilket betød af vi spiste lidt forskudt. Men hvorom alting er så roste manden maden til skyerne mens jeg stadig stod og stegte de sidste spyd. Og jeg må give ham ret de smager absolut fantastisk. og med denne portion er der 2 aftenmåltider til 2 og 1 gang frokost også til os begge:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar