søndag den 30. september 2012

Stemningsbilleder fra Spaniens solkyst

Indlægget her har været længe undervejs, men jeg skulle lige have tid til at gennemgå den massive mængde af dokumentation fra turen...
Når vi rejser er en af de afgørende ting for mig at maden er ny spændende og ikke lavet af mig :-) Og det var der meget af ikke mindst deres føromtalte fantastiske is. En anden ting som er ret afgørende for mig er at vi oplever noget, vi skal ud og se eller prøve ting, og det var vi også denne gang.





Cuevas de Nerja, en verdens største drypstenshuler.





Denne her er groet sammen og er mere end 18 meter i diameteren.



Gazpacho uhmm.



 Hel grillet fisk, frisk fra havet. Det er da smukt og ikke mindst delikat



Ensalada de atun




Tinto de verano, eller sommervin, som er rødvin med is og lemon sodavand. Min favoritdrik i varmen:-)



Det romerske teater i Malaga, smukt med den gamle borgmur i baggrunden.



Gademusikanter en mas i Malaga hvor vi indtog vores frokost. De her var nogen af de bedre.




Tapas efter kokkens humør og turens bedste salat med tomat, avocado, mozzarella og lufttørret skinke iberico. Har selv forsøgt mig med at genskabe denne i et tidligere indlæg .




Malagas katedral set lidt både inde og udefra. Men stedet er jo enormt og svært at fange på billeder. Ikke mindst på grund af at belysningen virkelig fuckede med kameraet...


Vi var også en tur oppe i bjergene, vi farede lidt vild på vejen da vores GPS åbenbart ikke var helt opdateret. Men vi nåede til sidst vores bestemmelsessted Mijas. Som er en charmerende lille by, med den eneste firkantede tyrefægter arena i verden tror jeg nok... Og et spændende miniature museum. Og charmerende friluftskapeller som står lidt yderligt på en klippe.
 





Mijas kunne også byde på andet end landsbyidyl, noget som et madøre som mig ikke kunne modstå....
Jep, at få lov at lave sin egen superkvalitets chokolade... Og ikke at forglemme fabelagtig hjemmelavet is.



Stedet hvor minikurset i chokoladefremstilling foregår.
Det kan varmt anbefales, ejeren er engelsk men har boet i Spanien de sidste 20 år.
Han er virkelig passioneret omkring sit produkt og fremstillingen af det. Drømmen er at de en dag helt selv kan fremstille chokoladen fra bønne til den færdig plade :-)



Lidt billeder af forme og ting som vi kunne putte i chokoladen for at gøre det til vores egen bar.
Og mig i dyb koncentration ved chokoladevarmer fontæne maskine (ved ikke vad sådan en hedder, men den sørger for hele tiden at holde chokoladen perfekt tempereret.


 


Sidste billede i dette indlæg er mig der prøver naturlig peeling, med Gara rufu fisk. Dommerne voterer stadig omkring den oplevelse. Men jeg må da indrømme at det var en speciel oplevelse...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar