onsdag den 7. november 2012

Grøn og flydende morgenmad

Syntes du det lyder træls? Så skulle du tage og prøve det er en vitamin og energibombe uden sidestykke. Ja hvad skal jeg sige man får det bare skide godt, når man starter dagen sådan og så mætter det også pænt meget.


Broccoli, grønkål og persille smoothie: Til et halv litersglas eller 2 små.

Skallen af en halv citron (øko, selvfølgelig)
2 cm ingefær
5-6 bukketter frossen broccoli
2 spsk frossen persille
lidt frisk grønkål
2 dadler u. sten
2 abrikoser usvovlede
½ avocado
½ æble
saften af en citron
vand

Put det hele op i blenderen og kør indtil det er blevet en ensartet masse hæld på glas og værsgo en god start på dagen.
Energien som denne giver skal nok blive udnyttet når jeg nu om lidt skal ud og gå med hunden. Og senere vaske tøj og hente pakker og til frisøren, inden jeg selvfølgelig skal lave aftensmad så manden min kan nå at få mad inden han efter en lang dag, skal til træning. Torsdage er ikke de bedste dage her i huset...


2 kommentarer:

  1. Jeg har endnu ikke fået kastet mig over de hardcore grønne smoothies, men jeg gider godt, jeg synes, det lyver vildt lækkert :)

    SvarSlet
  2. Spring ud i det Rikke, hvor intet vover intet vinder... Og det er så nemt får man smider bare det i som man har i køleren og så får man sådan noget lækkert grønt stads ud i den anden ende :-)

    SvarSlet